אז קוצץ הדיבידנד או לא?!

אהלן חברים,

אדבר בפוסט על מניית SRCE, אנחנו מחזיקים אותה אבל בהחלט לא ממליצים עליה ולא מייעצים.

בשבוע שעבר פרסמה חברת 1st Source Corporation (סימול SRCE)
 את הדו"ח (מבטאים Du-wach, שנים של קריאה ספרדית בתורה..) הרבעוני שלה והכריזה על דיבידנד רבעוני.
מצרף את הציטוט הרלוונטי
Cash dividend of $0.28 per common share approved, up 3.70% from the $0.27 per common share declared a year ago
זו אחת החברות הראשונות שקנינו לתיק שלנו.

פייק ניוז

עד כאן נשמע בסדר, דיבידנד צומח בשגרה.
מי שמחזיק במניות החברה ועוקב אחרי התיק שלו מבין שזו הודעה מוזרה מאוד.
הסיבה היא שהדיבידנד של רבעון 4 של 2019 כבר גדל מ27 סנט ל-29 סנט למניה.
ברבעון הראשון של השנה שילמה החברה גם 29 סנט למניה.
עכשיו החברה תשלם רק 28 סנט למניה.
אולי אני הבעייתי אבל לי זה נראה כמו קיצוץ בדיבידנד.

במחשבה שניה


לאחר מכן חשבתי על זה יותר לעומק - החברה שילמה לבעלי המניות ב2019 שלושה דיבידנדים
של 27 סנט כל אחד ודיבידנד אחד של 29 סנט למניה.
ב2020 החברה בינתיים שילמה 29 סנט והתחייבה לשלם עוד 28 סנט למניה. אם החברה תשמור על רמה של 28
סנט למניה עד סוף השנה, היא עדיין תשלם ב2020 דיבידנד גדול יותר מאשר ב2019.


מה השוק אומר על כל הסיפור

למרות החיתוך בדיבידנד הרבעוני, מחיר מניית החברה עלה בערך באחוז מאז ההכרזה.
נראה שהמשקיעים לא מתרגשים מהחיתוך, וזה אולי רמז לכך שהם מסתכלים על הדיבידנד השנתי סה"כ
ולא רבעוני.

התכנית שבה אנחנו פועל בשוק ההון לא כוללת סעיף מכירה של מניות, אז החדשות האלו פחות קריטיות לנו.
אשמח לשמוע מה דעתכם על כל הסיפור הזה:
על הדרך בה החברה הודיעה על צמיחה בדיבידנד למרות הקיצוץ הרבעוני.
מה דעתכם על נקודת המבט שלי?
ואיך אתם מתמודדים עם חדשות כאלו?

שיהיה לנו בהצלחה, ונשמע בשורות טובות.

תגובות

  1. מבחינתי זה שקר של ההנהלה שמנסה לחפות על הירידה בדיבידנד. אפילו הוא רבעוני!
    אני לא מחזיק מניות בחברה אבל אם כן הייתי מוכר רק על ההודעה הזאת שהם פרסמו

    השבמחק
    תשובות
    1. אהלן חבר/ה,
      אני מבין מה אתה אומר. תמוהה מאוד ההודעה הזו. החלטתי בעבר שאני לא מוכר פוזיציה - פשוט כי אין לי מושג מה העתיד צופן. נקווה שיהיה טוב. איך אתה משקיע בכללי ומה תכנית הפעולה שלך? מעניין לשמוע רעיונות נוספים

      מחק
    2. משקיע מדדים, עם כמה משחקים בצד להנאה האישית. לא כל כך מתחבר לטרנד של הדיבידנדים, לדעתי אוויר חם

      מחק
    3. שיהיה בהצלחה!
      מן הסתם אני לא מסכים, אבל מקבל שלכל אחד מתאים משהו אחר

      מחק
  2. שים לב שאתה כותב פעם בלשון יחיד ופעם בלשון רבים.

    השבמחק
  3. היו דברים מעולם. ההתייחסות הנה לדיווידנד שנתי ולא רבעוני.

    השבמחק
    תשובות
    1. שבוע טוב חבר!
      כן, מהסתכלות על מחיר המניה, הבנתי שאני לא היחיד שלוקח את זה כך.

      מחק
  4. אני באופן אישי לא מוכר מניות ומעדיף להתבונן בתזרים של התיק כולו במקום בתזרים עבור כל מניה לחוד.
    אבל! זו שאלה מאוד מעניינת - הדיבידנד קוצץ או לא?
    לא יודע D;

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מאמר רכישה Donaldson Co Inc. (DCI)

מאמר רכישה Intel Corp. (INTC)