מאמר רכישה מרוכז

 שלום חברים,

החודש אספתי כמה חסכונות והצטבר סכום גדול לרכישה.

פיצלתי לכמה רכישות בגלל הסכום הגבוה (בערך הכפלה של התיק).

לקחתי את הרשימה של ג'סטין לואו של חודש אפריל 24, וסיננתי אותה לפי הפרמטרים הבאים:

1. שנות הגדלת הדיבידנד: מעל 24. 

2. אחוז הגדלה ב3 ו5 שנים אחרונות: מעל 5.

3. יחס חלוקה מרווחים: קטן מ60%.

4. צפי גדילה רווחים ב5 שנים הקרובות: מעל 0.

5. שווי שוק: מעל 2 מיליארד $.

6. יחס חוב להון קטן מ70%

קיבלתי רשימה של 21 חברות:













מתוך הרשימה בחרתי להתמקד ב-3 חברות:
CINF
חברת ביטוח שרכשתי בעבר, תשואת דיבידנד של 2.61. מתומחרת סביר לפי היוון תזרים מזומנים. מגדילה דיבידנד כבר מלאנתלפים שנים. מוזמנים לקרוא פה עם עוד סיבות למה החלטתי לרכוש את החברה.

GD
חברה ביטחונית מוכרת General dynamics.  תשואת דיבידנד של 2.01, מתומחרת מעט ביוקר. צפי הצמיחה שלה יפה מאוד בשנים הקרובות - מעל 10%. יחס חלוקה מתזרים של כ40%. מצמצמת את החוב שלה בשנים האחרונות. רכשתי אותה בעבר, אך בלי מאמר רכישה. 

BMI
רכישה חדשה לתיק. חברה לטכנולוגיות מים ותשתיות - מדידה ושליטה בזרימת מים, גז, שפכים ועוד ועוד.
מחלקת דיבידנד כבר 31 שנה. תשואת דיבידנד נמוכה של 0.67%. לחברה אין חוב בכלל. יחס חלוקה מתזרים של כ-35%. החברה מתומחרת ביוקר (מכפיל 45). לחברה צפי צמיחה יפה בשנים הבאות. בשילוב כל הנתונים הכי התחברתי לחברה הזאת למרות המחיר הגבוה.

ביצעתי עוד 3 רכישות מחוץ לרשימה הזאת:
MA
את מאסטרקארד כולם מכירים. החברה מגדילה דיבידנד מאז שהתחילה לחלק - 13 שנים. אין לי באמת מה להוסיף, חברות האשראי טובעות במזומנים. יחס חלוקה מתזרים של כ20%, צפי צמיחה גבוה. תמחור קצת גבוה, אבל זו חברה ששווה את זה לדעתי, בדומה לחברה המתחרה שלה בסעיף הבא

V
גם את ויזה כולם מכירים. כבר רכשתי מניות שלה בעבר, אך ללא פוסט. אז זו הזדמנות להתחיל. מגדילה דיבידנד כבר 16 שנה. יחס חלוקה מתזרים של כ20%. החברה מכניסה המון מזומנים, מעל חצי מההכנסות הופכים למזומנים בבנק. זה יחס משוגע. תמחור סביר יותר משל MA, יש ציפייה שMA יתרחבו יותר מחוץ לארה"ב מאשר V. כך או כך בין שתיהן זה דואופול כלכלי מטורף שאין אחד שלא משתמש בו כל רגע. חסמי הכניסה מאוד גבוהים (פריסה של רשת עם הסוחרים).

העסקים האלה ממש מתאימים להגדרה של Tollbooth Companies. תחשבו שאתם מעמידים בודקה על הכניסה לרחוב שלכם, ואתם מקבלים סכום כסף בכל פעם שמישהו עובר. אין לכם יותר מדי הוצאות, והכל עובר דרככם באופן טבעי.
כך הדואופול הזה עובד. ואני מחכה ומצפה לקבל דיבידנד מכל גיהוץ/NFC :)

MSFT
גם את מיקרוסופט אין צורך להציג. רכשתי אותה גם בעבר, אך בלי מאמר. מגדילה כבר 22 שנים, תשואת דיבידנד של 0.71.
החברה הציבורית הגדולה בעולם במונחי שווי שוק. נסחרת במכפיל 27. לחברה יחס חלוקה מתזרים של 30%. יש לה פי 2 מזומן מאשר חוב. לטעמי החברה היא קונגלומרט תחרותי. בכל שוק שהיא משתתפת בו היא מקום ראשון או שני - אופיס ווינדוס, ChatGPT, אקסבוקס, אז'ור ועוד ועוד. יש לה הנהלה מצוינת (לאחר העשור האחרון שבה הייתה הנהלה בינונית).


השתדלתי לאזן את התזרים מכל חברה לפי סכום דיבידנד מסוים, ולא לפי שווי האחזקה. 
רוב החברות שרכשתי עם תשואת דיבידנד נמוכה מאוד, אבל רוב השוק ככה. מתוך החברות עם התשואה הגבוהה יותר, לא אהבתי את חלקן (למרות שאני מתכנן להחזיק אותן לנצח, ולא תהיה לי בעיה להגדיל אחזקה כשאני אוהב את מה שאראה).
לכן, החלטתי להשקיע החברות שאני שקט איתן ומוצאות חן בעיניי, למרות התשואה הנמוכה.

שיהיה לנו בהצלחה!

תגובות

  1. מאמר מאלף!
    תפרסם עוד כמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה חבר. אשתדל להתמיד

      מחק
  2. למה החלטת להשקיע בחברות שלא נמצאות ברשימת האלופות?
    חוץ מזה מעניין,תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אלה עדיין מניות שמחלקות ומגדילות דיבידנד. אלה חברות שאני מאמין בהן לטווח הארוך, ולכן מוכן להשקיע בהן כבר היום

      מחק
  3. תתחדש, שרק יחלקו ויגדילו.
    הצמיחה של GD הולכת וקטנה. לא הפריע לך? (צמיחה בעשור האחרון - 9%, 5 שנים - 7.5%, 3 שנים - 6.5% ושנה אחרונה 5%).

    השבמחק
    תשובות
    1. אמן. וכן לך. לא כל כך מפריע לי. זה עדיין מעל הרף שלי. יחס החלוקה הוא נמוך. צפי הצמיחה גבוה יותר. ומחזיק לטווח הארוך.

      מחק
    2. תודה רבה.

      מחק
  4. עוד שאלה ברשותך, היחס חוב ולהון של מאסטרקארד הוא אסטרונומי (כ-2.5). לא נורה אדומה?

    השבמחק
    תשובות
    1. נקודה מצוינת. אני לא חושש מכמה סיבות- לחברה מזומנים בקופה בערך 60% מסך החוב. לחברה תזרים חופשי בשנה של בערך 60% מסך החוב (ז״א שהחברה יכולה לכסות את החוב מפעילות של שנה וחצי).
      החברה ממירה הון מושקע לרווחים בקצב מסחרר לעומת הריבית על החוב. ניתן לראות את זה בroic ו roce. וכמובן, החברה בקלות משרתת את החוב, עם הכנסות פי 24 מהריבית (interest coverage). לפי כל הפרמטרים האלה מדובר בחוב טוב, שעוזר לחברה להתרחב. ולא חוב רע שמחזיק אותה מעל המים.

      מחק
  5. רגע אז החברה מחזיקה במזומן 1.5 פעמים את שוויה (60% מ-2.5)? איך זה הגיוני? אם כן יש פה ארביטראז' מטורף וזה לא סביר לחברה בגודל הזה. נראה לי שאני מפספס משהו :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה התפספס משהו בדרך.
      שווי החברה זה לא הון החברה. הון החברה equity זה סך הנכסים פחות סך ההתחייבויות. יש להם נכסים בשווי 42$ מיליארד והתחייבויות בשווי 36$ מיליארד. סה״כ הון משקיעים של 6$ מיליארד. אפשר לראות את הנתונים האלה בדוח המאזן של החברה (balance sheet לא חייבים בדוח החברה אפשר באתרים השונים yahoo finance , macrotrends )סך החוב שלהם הוא 15$ מיליארד, סך המזומן שלהם הוא 9$ מיליארד.
      שווי החברה- הרבה הרבה יותר.

      מחק
  6. תודה רבה. הייתי תחת הרושם שהון המשקיעים הוא סך כל השווי של החברה. אני רואה שזו חברה של כ-0.44 טריליון דולר ולכן יש טעות בהבנה שלי.

    השבמחק
  7. למה אתה מסנן לפי : 6. יחס חוב להון קטן מ70%?
    יש חברות עם חוב-הון שגדול מ1 ומכסות את החוב עם תזרים שוטף של שנתיים - שלוש שאתה כתבת שאתה לא רואה זאת כבעיה (אגב למה?).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך. ובכן, זו לא תנאי קריטי מבחינתי, אלא סינון ראשוני. אם לא יהיו לי אפשרויות שם, אחפש עם יחס גבוה יותר (לאו דווקא מיד), כל עוד הנתונים הכלכליים מוצאים חן בעיניי.
      ובכן, אם החברה יכולה בקלות תוך מספר שנים מועט לכסות את כל החוב ארוך הטווח שלה רק מתזרים חופשי (אחרי הוצאות לקידום העסק), זה אומר שיש סיכוי נמוך יותר שהחוב יתהפך על החברה ויקבור אותה.

      מחק
    2. אז מהי החשיבות של יחס חוב הון אם בסופו של דבר, לדוגמה תיאורטית:
      חברה עם יחס חוב - הון של 3.
      מכסה את החוב שלה מFCF לאחר שנתיים וחצי של פעילות.
      מה שמשפיע זה הון בעלי המניות, שהוא ככל הנראה קטן ביחס לחוב אם התוצאה היא 3, כמה חשיבות אפשר לייחס לנתון הון בעלי המניות? האם הוא בכלל מעניין?
      אם אני מבין נכון, יותר "פשוט" לסנן לפי חוב הון ש-קטן מ1 כי לרוב החברה תכסה את החוב מהFCF תוך מספר שנים מועט (זה לאו דווקא נכון). אם למשקיע יש זמן לבדיקה יותר יסודית מהחברות עם היחס שיותר גבוה מ1, לדוגמה P&G,ABT, אפילו קולה שתכסה תוך 7 שנים, חושב שהבנתי את הנקודה
      תודה לך ומקווה לראות עוד מאמרי רכישה בקרוב :)

      מחק
    3. וואו אני גם מקווה. הלוואי שנזכה לרכוש הרבה.
      יש הבדל בין הון בעלי המניות לבין תזרים חופשי. יחס קטן לאו דווקא אומר שיסגר בזריזות. שווה לקרוא על שתי ההגדרות האלה ומה הן אומרות, אח״כ לראות דוגמאות כפי שכבר עשית

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מאמר רכישה Donaldson Co Inc. (DCI)