לאט ובטוח

 היי חברים,

לאחרונה דיברתי עם כמה חברים ובני משפחה לגבי השקעות. ניסיתי קצת לשתף את הדברים שאני מסתכל עליהם, השקעות דיבידנד.

השפעה על הסביבה שלנו

היו כמה חברים שהתעניינו וקראו חומר. אחד הלך לקורס מסחר (לאכזבתי), השני כנראה לכיוון של השקעה מחקה מדד (גם מעולה). השלישי אמר לי 'תשמע, זה נשמע לי טוב מה שאתה עושה , השקעה לטווח ארוך. אבל זה איטי להחריד, אני חייב לזרז את הקצב. לשים חלק מהכסף בדיבידנדים, ואת השאר להתפיח כדי להעביר לתיק הדיבידנדים'.

שאלתי אותו איך לדעתו אפשר לזרז את הקצב - הרי סה"כ גם תיק הדיבידנדים שלי הוא 100% מניות. אני לא מחזיק שום נכס אחר. המזומן היחיד שלי מתקבל מדיבידנדים וממתין להשקעה (העו"ש נשאר ריק בסוף החודש). הוא אמר לי שדיבר עם חברים ומשפחה שלו - אחד אמר לו שהוא עושה מלא כסף, השני אמר לו 'על כל 1000 שאני מכניס, אני מקבל 2000'. ביקשתי ממנו שיכנס לשם, ילמד מהם, וינסה. אם זה עובד לו בעקביות שיקרא לי בזריזות כדי שאצטרף.

הסיבה שאני אוהב את ההשקעה בחברות דיבידנד שהן בד"כ יציבות וגדולות, היא דווקא התהליך ה'ארוך' שלוקח לנו להגיע למטרה. זה נותן לי הרגשה שזה אמיתי (בהחלט לעומת - בוא תרוויח תוך חודש 5000$ דולר באמזון, או בוא תקנה מגרש חקלאי להשקעה). אני לא אומר שאי אפשר להצליח בשיטות האחרות שהזכרתי, אני רק אומר שטווח הזמנים לא כזה שונה, עלות ההשקעה לא תהיה שונה כל כך בסופו של דבר (סך הכסף המושקע), אבל כמות העבודה וההשקעה הנפשית היא גדולה לאין ערוך בשיטות האחרות. אז גם אם נניח תשואה דומה, משך ההשקעה לא שונה, ותשומת הלב הנדרשת גבוהה הרבה יותר, אז זו שיטת נחותה יותר, לפחות מבחינתי.

השקעה לטווח הכי ארוך שאפשר

בהקשר השקעות דיבידנדים, נתקלתי בפיסת מידע מעניינת לגבי וורן באפט. המשקיע האגדי תמיד אומר שטווח האחזקה האהוב עליו הוא לנצח.
איך זה הסתדר לו בסופו של דבר?

ובכן אפשר לראות את הגרף הבא שמציג את השווי הנקי של באפט לפי גיל:

(ניתן למצוא אותה בקלות בגוגל)

ניתן לראות שבאפט עשה 99% מההון שלו לאחר גיל 52. הוא התחיל כבר בגיל 14, ז"א שב-40 שנה הראשונות הוא הרוויח בערך אחוז מסך השווי שלו. איך המספרים מטפסים במהירות מטורפת ככל שהזמן מתקדם.
הצמיחה האדירה בשווי הנקי באה במקביל לפעילות הפילנטרופית הענפה של באפט.
באפט תרם מניות של ברקשייר הת'אווי בשווי 37.4 מיליארד דולר מאז 2006.
הונו הנוכחי מוערך בכ97 מיליארד דולר.
ב2006 בגיל 76 הונו היה מוערך באיזור ה40 מיליארד דולר.
ז"א למרות תרומה של 92% מהונו, הוא עדיין הצליח לצמוח כמעט פי 2 וחצי. נכון שהתרומה היא לאורך זמן, אבל עדיין, כמה חזק הכוח של ריבית דה ריבית כשהיא מתחילה לתפוס תאוצה.

זה הדבר העיקרי בהשקעות לטווח ארוך - הזמן פועל למענך, כל דקה שעוברת פועלת לטובתך ולטובת המשפחה שלך.
לעומת שיטות השקעה אחרות בהן נקודה אחת בזמן היא קריטית והיא תקבע אם הרווחת או הפסדת.

אז חברים תשקיעו כמה שיותר מהר, לטווח כמה שיותר ארוך, בחברות כמה שיותר טובות (גם מדד זה מצוין למי שאין כח).
תנו לכסף שלכם לעבוד במקומכם, הוא עובד 24/7, לילות, חגים וסופש, ואף פעם לא מתלונן. איזה כיף.

שיהיה לנו בהצלחה!

תגובות

  1. אני תמיד מעדיף להיות הצב במרוץ הצב והארנב :)

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט. בדכ אנחנו כל כך דואגים מהזמן שעובר. רוצים להאט אותו ולפעמים להפוך את הכיוון. יש פה דבר נדיר בחיים שלנו שבו הזמן שעובר הוא ברכה.

      מחק
  2. אני רק שאלה.... איך הריבית דריבית עובדת? הכוונה להשקיע במניות ואת כל מה שמרוויחים מהמניות להשקיע בחזרה?

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט. כך אתה מרוויח ריבית לא רק על הקרן שהשקעת אלא גם על הריבית שהרווחת, מכאן ריבית דריבית. זה אפקט אקספוננציאלי, שווה מאוד לקרוא עליו ברשת. השוק עוזר לך לחסוך, עד כדי כך שבסופו של דבר הוא אחראי לרוב הגדול של התיק בעוד שההפקדות שלך קטנות מאוד. לוקח זמן להגיע למצב הזה, בהתחלה אתה צריך לגלגל את כדור השלג ע״י הפקדות.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מאמר רכישה Donaldson Co Inc. (DCI)

מאמר רכישה מרוכז