מאמר רכישה W.R Berkley (WRB)

  שלום חברים,

אחרי שלא עדכנתי כמה חודשים עם מאמרי רכישה, אשתדל לחזור לזה.
החודש זכינו להפקיד סכום גדול יחסית.

לקחתי את הרשימה של ג'סטין לואו של חודש מרץ 23, וסיננתי אותה לפי הפרמטרים הבאים:

1. שנות הגדלת הדיבידנד: מעל 20. 

2. אחוז הגדלה ב3 ו5 שנים אחרונות: מעל 5.
      לא בטוח כמה זה קריטי לי כרגע. זה כן מראה אם החברה מגדילה דיבידנד מעל אינפלציה ולא רק הגדלות לפרוטוקול.

3. מכפיל רווח: מתחת ל16.

4. צפי גדילה רווחים ב5 שנים הקרובות: מעל 5.
     אני מתכנן להחזיק את החברות שלי לנצח, צפי צמיחה לכמה שנים הקרובות זה חשוב.

5. שווי שוק: מעל 1 מיליארד $.

הסינון שלי משתנה מפעם לפעם, אני עדיין מטייב אותו לפי הפרמטרים הרלוונטיים אליי, ולפי הדברים שאני לומד בדרך.

לאחר מכן סידרתי את הרשימה לפי שנות הגדלה.
קיבלתי את רשימת החברות:




רכשתי את כל החברות בעבר. אבל WRB מחלקת לי את הדיבידנד השנתי הקטן ביותר מבין החברות.

WRB

WR Berkley חברת ביטוח עם ותק הגדלות של 21 שנים, עם תשואת דיבידנד של 0.64%, תשואה זו קרובה לממוצע של 5 שנים אחרונות.

החברה אוהבת לחלק דיבידנדים מיוחדים בכל שנה.

בטיחות דיבידנד

עם יחס חלוקת רווחים (כמה מתוך הרווחים משולם כדיבידנד) של 8%, החברה מאוד שמרנית עם ההון שלה.

יחס חלוקת תזרים (כמה מתוך התזרים משולם כדיבידנד) של 9.3%, מבחינתי זה מצוין. 

לחברה חוב של 2.8$ מיליארד שמכוסה יפה ע"י התזרים, וגם הריבית מכוסה בקלות ע"י ההכנסות.

לדעתי הדיבידנד מכוסה בקלות ומאוד בטוח.

תמחור

החברה נסחרת במכפיל 12 שזה מעט מתחת למכפיל הממוצע של החברה.
לפי היוון תזרים מזומנים עתידי, לפי מקדם של 6.5% (קצב הגדלת book value ב10 שנים האחרונות) יש מקדם בטיחות של 50%.
תשואת דיבידנד מעט מתחת לממוצע השנים האחרונות.


לאחר הרכישה, הדיבידנד מ-WRB לא הגיע לממוצע התיק, אבל התקרב לשם.

שיהיה לנו בהצלחה!

תגובות

  1. מזל טוב על הרכישה החדשה - כן ירבו :)

    השבמחק
  2. שלום,

    גם כאן אני מזהה את אותו מלל שכתבת ברכש האחרון של DCI לגבי התמחור.
    אני מניח שאת הנתון של המכפיל אתה מושך מהאקסל של ג'סטין/פינוויז. אבל בהמשך לא ממש הבנתי מה הסברת:
    "לפי היוון תזרים מזומנים עתידי, לפי מקדם של 6.5% (קצב הגדלת book value ב10 שנים האחרונות) יש מקדם בטיחות של 50%."
    מה בעצם החישוב שאתה מבצע?

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר על היוון תזרים מזומנים עתידי, אבל המינוח שלי שגוי. צריך לכתוב לפי מקדם 10 וקצב גדילה צפוי של 6.5%.
      לגבי השיטה עצמה- זו אחת השיטות להעריך שווי ׳אמיתי׳ של חברה. ראה כאן בהרחבה - https://monthlydividendsblog.blogspot.com/2021/10/blog-post.html?m=1
      אני משלב בין כמה שיטות שונות כדי להגיע לתשובה הנכונה לי.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מאמר רכישה Donaldson Co Inc. (DCI)

מאמר רכישה Intel Corp. (INTC)